Resepi Ayam Buttermilk Sure Lazat

Makin nak dekat sambung belajar semakin cuak pulak. Sambil-sambil tu alhamdulillah business lunch delivery semakin diterima ramai orang. Terima kasih org2 disekeliling saya yg selalu menyokong business saya. Hari ni nak share resepi yang ramai customer repeat and cakap sedap. Bukan nak memuji diri. Tapi ada siap cakap ayam buttermilk paling sedap dia makan . Kalah restaurant2 lain.eceh, asyik puji diri bila nak kasi resepi ni. nah, check it out resepi kat bawah


* BAHAN A *
- 2 ketul dada ayam
- Garam
- 1 cawan tepung gandum
- 1/2 cawan tepung jagung

Cara- cara
- Gaul ayam dengan garam
- Masukkan tepung gandum dan jagung dalam bekas
- Masukkan ayam tadi dalam bekas
- Goncang sambil menyanyi lagu Fattah amin. Aku masuk bekas untuk elak tepung sepah2 senang kemas.
- Goreng

*BAHAN B*
- Butter 2 sudu
- 3 ulas bawang putih *
- 3 tangkai daun kari *
- 3 biji cili hiris2 *
- Susu cair setengah tin
- Sedikit gula
- Sedikit garam

Cara2- cara
- Panaskan butter. Tumis semua bahan (*)
- Agak2 dah layu masuk susu garam gula. Kalau rasa pedas sgt tambah gula.
- Tambah air jika suka ayam berkuah

Settle

Senang wei. Ayam tu sebab kau guna tepung gandum so dia cam keras sikit. Jgn risau. Bila dah siram butter tu dia rasa cam sedang2 elok. Cuba tau . Buat niaga pun boleh. Kalau dah cuba sudi2 lah kongsi ngan kita.



 Ha nilah gambarnya. tapi aku jual taklah sebanyak ni ayamnya. Dalam 8 hirisan ayam je. Aku jual RM 5 siap dengan delivery. bye assalamualaikum :)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

SAGU GULA MELAKA NOXXA

PULUT KUNING NOXXA BERSAMA RENDANG AYAM / DAGING

MASAK LEMAK CILI PADI NOXXA